حکومت عدل علی - قسمتی از سخنرانی شبهای قدر در مسجد دانشگاه تهران - مسعود رجوی - ۲۱ تا ۲۵مرداد ۱۳۵۸
در آستانه تشکیل مجلس خبرگان خمینی در ۲۸مرداد ۱۳۵۸ برای تحمیل قانون اساسی ولایت فقیه
در بحبوحهٔ حملات چماقداران خمینی به بنیاد علوی ستاد مجاهدین در خیابان مصدق
گزیده سخنرانی مسعود رجوی در مسجد دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۸
بنام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران
خوب جوهر نظرگاه ما چی است؟ چه می‌خواهیم و مقصد اجتماعیمان چیست؟ ما موحدیم،‌تابع خود قرآن هستیم ما قسط می‌طلبیم،‌جامعه قسط.
قسط چیست؟ عدل مفهوم یک مساوات بالنسبه مکانیکی را دارد. ‌عدل را اگر بخواهیم ببریم به ضوابط اقتصادی یعنی این‌که هرکس به اندازه کارش. ولی، قسط خیلی فراتر از این، جامع‌تر از این بالغ‌تر و کامل‌تر از این.
یعنی هرکس بر حسب نیازش.‌در همان خانه گفتیم یک مرحله بود،‌هر کس هر چه می‌تواند یعنی هرکس باندازه کارش هر کس به اندازه نیازش و این‌که چه لازم دارد؟ این ساده‌ترین معنی قسط است.‌
قسط در یک کلمه چیست؟ آن نظامیست که استعدادهای آدمی در آن پرپر نمی‌شود، همه استعدادهای انسان شکوفا می‌گردد هیچ مانعی جلوی آن نیست.‌فردیت بی‌همتای آدمی شکوفا می‌شود.‌گفتیم فردیت، این ضد خود است این خداست.
خوب این ایده‌آل اجتماعی ماست.‌ گفتیم جامعه را به کجا می‌خواهیم ببریم؟ این قسط که گفتم به‌طور خلاصه همان جامعه‌ایست که از خیلی وقت پیش به ما وعده داده شده جامعه امام زمان،‌امام قائم.‌
آخرین "لیله‌القدر"‌تاریخ بشر، سرفصل‌سرفصلها، جهش نهایی، جهش جهانی، دنیایی جدید شاید ما الآن فکرش را نتوانیم بکنیم، همان‌طوریکه جنینی که در رحم مادر هست تصور دنیایی را که در پیش دارد، نمی‌تواند بکند. ایده‌آلی که قلب تمام تاریخ به‌خاطرش طپیده، همه مذاهب و مکاتب انقلابی آن را طلب کرده‌اند و هر شهیدی که به خاک و خون غلطیده لاجرم قدمی در آن جهت برداشته است. ما تبلور آن‌را در شعار جامعه بی‌طبقه‌ توحیدی می‌بینیم. ما این را می‌خواهیم، به آن سمت حرکت می‌کنیم.
مسعود رجوی - جامعه بی‌طبقه توحیدی ایده‌آل تمام تاریخ
خوب این جامعه بی‌طبقه توحیدی که ما می‌گوئیم ایده‌آل تمام تاریخ است حرف من‌درآوردی خودمان هم نیست و عده تمام انبیاء هست. بگذارید اول منابع خودمان منابع شیعی خودمان را بگذاریم کنار، برویم سر منابع دیگر.
از قضا دانشمندان و تاریخ نویسان ماتریالیست و مارکسیست. یک پاراگراف از روی کتاب "تاریخ جهان باستان" می‌خوانم. وصف کرده یکی از مسائل دوران انبیاء و بنی اسراییل را، مربوط به هزار سال قبل از میلاد است. این را برای این می‌خوانم که ببینید آنها هم این را دیده‌اند و می‌گویند در تاریخ که انبیاء چه می‌گفتند؟ چرا وعده می‌داده‌اند؟
"دهقانانی که در آرزوی اصلاحات اجتماعی بودند همواره به امید ظهور شاهی عادل، ناجی واقعی، نبی خدا و فرستاده خاص او دلبسته بودند تا با ظهور خود یوغ کار اجباری و چماق نگهبانان را براندازد و صلح و عدالت برقرار سازد. سخنگویان این مردم پیغمبرانی بودند که غالباً در رأس جنبشهای توده‌یی قرون نهم و هشتم قبل از میلاد قرار داشتند. اینان را نباید با پیامبران و کاهنانی که رسماً در معابد سلطنتی اورشلیم و سامره به‌عنوان عوامل وفادار روحانیت و سلطنت عمل می‌کردند اشتباه کرد. نهضت‌های توده‌یی غالباًً به تغییر خاندان سلطنت منجر می‌شد ولی وضع کشاورزان هرگز بهبود نمی‌یافت. از قرن هشتم نارضایی به شورش مبدل می‌شد. پیغمبران فرو ریختن همه باروها، قتل‌عام بزرگ مفتخواران را که به خلق ستم می‌کردند پیش‌گویی می‌کردند (حالا حرفهای پیغمبران چیست)؟ خداوند خود به کمک درماندگان خواهد آمد. پس از واژگون شدن فرمانروایی ظالم و نوکرانش دیگر پادشاهی نخواهد بود. کاخ شاهی برای همیشه از بن ویران خواهد شد. ملت خود پادشاه خواهد شد. از خشکسالی و قحطی دیگر خبری نخواهد بود. کشور در رفاه ابدی غوطه‌ور خواهد شد."
حالا تک‌تک خصوصیات آن ایده‌آلی را که گفتیم که واقعی هم هست خواب و خیال هم نیست آن چشم‌انداز پرشور تمام تاریخ بشری است. باز خواهیم دید به مصداق قرآنی "لانفرق بین احد من رسله"‌هیچ فرقی بین انبیاء نیست، این حرف همه انبیاء بوده پیام همه‌شان بوده. انبیاء آن نماز و نیازی را آورد که مضمون اجتماعیش این بود. قسط! "لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط و انزلناالحدید فیه باس شدید".
به تحقیق فرستادیم رسولانمان را با بینات، نشانه‌های روشن و با آنها کتاب فرستادیم و معیار و میزان و ترازو تا مردم قیام کنند، خود مردم،‌به قسط به آن سمت و انزلنا الحدید فیه باس شدید" صحبت از آهن و سلاح است.
آخر مگر انبیاء فقط آمدند بگویند که خدا خدا. همینطوری بدون این‌که معنیش چیست؟ در عمل چه هست؟ این‌که هنری نیست اگر مسلمانی همین است این‌که خیلی ساده است. "لیس البران تولوا وجوهکم قبل المشرق و المغرب" نیکی که فقط این نیست که رویمان را به طرف مغرب و مشرق بگردانیم.
گفتم که حرف همه انبیاء بگذارید یک تکه از تورات بخوانم. اشعیاء‌نبی، از انبیاء بنیاسراییل است ظاهراً مثل این‌که یک عده‌یی آمده‌اند ناله کرده‌اند، گلایه کردند که چرا روزه‌هایشان مثلاً مقبول خدا واقع نشد. مثل این‌که ما می‌گوئیم قبول باشه. معلوم می‌شود خدا مال آنها را نپذیرفته بود. آمدند گلایه کردند و می‌گویند:
"چرا روزه گرفتیم و تو ندیدی؟ یعنی قبول نکردی جانهای خویش را معذب نمودیم و تو ندانستی؟"
جواب می‌دهد به آنها:‌"اینک شما در روزه خوشی خود را می‌یابید و بر عمله‌های خود ظلم روا میدارید. اینک به جهت نزاع و مخاصمه روزه می‌گیرید و مشت شرارت آمیز خود را فرو می‌کنید. امروز روزه نمی‌گیرید که آواز خود را در اعلا علیین بشنوانید، ‌آیا روزه‌ای که من می‌پسندم این است؟
خدا دارد می‌گوید. روزه‌ای که آدمی جان خود را برنجاند و سر خود را مثل نی خم ساخته پلاس خاکستر زیر خود بگستراند؟ آیا این روزه را مقبول خداوند میدانید؟ مگر روزه‌ای که من می‌پسندم این نیست که بندهای شرارت و رذیلت را بگشائید و بارهای گران را سبک کنید و ستمدیدگان را آزاد سازید؟ و یوغها را بشکنید؟ "
رایحه کلام خدا را در این جملات می‌بینید؟ دوباره می‌خوانم: "مگر روزه‌ای را که من می‌پسندم این نیست که بندهای شرارت و رذیلت را بگشائید و بارهای گران را سبک کنید و ستمدیدگان را آزاد کنید؟ و یوغها را بشکنید؟ راست می‌گوئید بیائید یوغها را بشکنید! مگر این نیست که نان خود را بین گرسنگان تقسیم نمائید؟ و فقیران رانده شده را به خانه خود بیاورید و چون برهنه را ببینید او را بپوشانید و خود را از آنانی که از گوشت شما می‌باشند (همنوعانتان)‌مخفی نکنید"؟
این است:‌"معنی سبحان ربی دانی در سجودت کاش روگردانی".
حالا برویم سراغ منابع خودمان. از منابع خودمان خیلی مشخص است این جامعه بی‌طبقه توحیدی که از آن صحبت می‌کنیم. به‌خصوص در فرهنگ انقلابی تشیع خیلی واضح است. واقعاً عجیب واقعگرایانه است. نه شعار، نه حرف الکی. به‌دلیل اینست که خواهیم دید الآن بنیادهای مادی‌اش را، بنیادهای عینی‌اش را معرفی خواهد کرد. ویژگیهایش را، آن جامعه چیست؟ عمداً به‌خاطر مسأله وقت منابع را حذف می‌کنم. ولی همه جا قابل دسترس است. مثلاً در نهج‌البلاغه. آن تاریخ نویسان خارجی هم نوشته بودند که قحطی نخواهد بود در سراسر زمین خرمی خواهد بود. شرط اول حداکثر رشد علمی و تکنولوژیک، علم به اوج بالندگیش رسیده، تکنولوژی. نیروهایی که دیگر در خدمت انسان هستند. ماشینیزم سرمایه‌داری نخواهد بود که انسان را خورد کند. ماشینیزمی که به خدمت انسان آمده، وقت و زمان را به انسان تقدیم کرده به همه انسانها نه به عده بخصوص، زمین رشد کرده به‌نحوی که هیچ نقطه نا آباد و ناخرم در جهان نمانده، جامعه، جامعه فراوانی است گفته بود رفاه کامل یعنی منابع فراوان است خوب این نشانه اولش.
دوم نفی هر گونه اختناق و ستم و بهره‌کشی بر اساس این مبنای عینی، استثمار نیست یعنی طبقات نیستند، طبقات سلطه‌گر نیستند. دولت به این شکلش نیست، ارتش به این شکل نیست، ستم نیست، اختناق نیست و خفقان نیست. انسان تنفس می‌کند در تاریخ خودش، نه مثل ما در ماقبل تاریخ خودش.
در این جامعه، خلاصه می‌کنم وقتی ستم نبود برادرکشی نیست، تجاوز نیست، صلح است، صلح پایدار، جنگ نیست. جنگ ریشه‌کن شده. ما هم که می‌جنگیم برای این است که جنگ ریشه‌کن شود. وای بر ما اگر به‌خاطر خود جنگ بجنگیم. ما می‌جنگیم تا سرانجام در سراسر جهان صلح برقرار بشود. آشتی، سلام. پس دیگر این ابزارهای کشتار نیست کشتارهای دستجمعی، پس دیگر مسائل ملی نیست مسأله کرد و فارس حل شده، پس دیگر جهان، تمام این کره ما زندگی واحدی دارد خانواده واحدی دارد.
بقول قرآن اول هم این‌طور بود.‌"کان الناس امه واحده" مردم در یک خانواده زندگی می‌کردند، مال من، مال تو نبود، کسی که شکار می‌کرد، نمی‌گفت مال خودم است مال همه بود. مفهوم این شکلی "مال من" شناخته شده نبود، بعد وارد شد. یعنی با "بغی" بقول قرآن، با ستم با استثمار و بهره‌کشی وبا طبقات. خوب با این تغییرات در زیر جامعه معلوم است که دیگر فحشاء نیست، فساد نیست، حسد نیست، این روانشناسی عقده دارد وجود ندارد. این‌طور بهم زدن، بهم‌پریدن، این‌طور چنگ و دندان به هم نشان‌دادن وجود ندارد.
روشن است که پس حالا معنی قسط چیست؟ معنی جامعه توحیدی چیست؟ وقتی می‌گویم دل تاریخ به‌خاطرش طپیده بله! آیا این سراب است؟ نه این وعده محقق است. اگر غیر از اینها می‌بود شهدا بیخود بخاک افتادند. اگر غیر از این بود مبارزین بیخود مبارزه می‌کردند و صلحا بیخود ندای صلح دادند.
ما با این نظرگاه با این جوهر و با این ایده‌آل و با این کمال مطلوب قانون اساسی را بررسی می‌کنیم. که ته خطش این است یا نه؟ گفتم ته خط، چون این‌که معلوم است الآن چنین چیزی میسر نیست. الآن چنین چیزی قابل تحقق نیست، برای چی؟ برای این‌که این اصلاً فلسفه جامعه است و انسان، بایستی خودمان برسیم، ببینید بعضی وقتها این مسأله مطرح می‌شود که این همه رنج و برادرکشی و تجاوز و فلان به‌خاطر چی؟ مگر خدا نمی‌توانست کاری کند که اینها نباشد؟! غامض‌ترین یا لااقل یکی از غامض‌ترین و بغرنج‌ترین مسأله همه ادیان و مکاتب فلسفی جواب دادن به این سؤال است خوب این رنجها برای چه؟ این خون جگرها و خون دلها به‌خاطر چی است؟
مادران داغدیده، زنان بی‌شوهر، ملتهای ملیون ملیون شهید داده به‌خاطر چی؟ مگر خدا نمی‌توانست؟ خوب از اول اگر می‌توانست که خوب درست می‌کرد. خیلی از فلسفه‌ها هستند که برای فلسفه رنج جواب ندارند. بی‌جواب است به‌عنوان یک واقعیت فقط می‌پذیرند که هست. خوب بله واقعیتی که نمی‌شود زیرش زد. اینهمه رنج و ناراحتی و تمام این زیر و زبرها ولی سؤال این نیست. سؤال از حقیقت رنج است، چرا باید باشد؟ شما اگر بگویید هست و تمام، خودتان را راحت کرده‌اید ولی باید بگویید چرا باید باشد و در هیچ کجا این سؤال به شکوه فلسفه توحید واقعی پاسخ داده نشده. چرا رنج؟ اتفاقاً این رمز و راز بنیادین وجود انسان است. برای این‌که انسان است، برای این‌که می‌خواهد و باید خودش خودش را بسازد، قرار بر این است. شنیدید که مکالمه‌ای در قرآن هست مکالمه ملائکه با خدا وقتی ملائکه سجده کردند. یعنی آن نیروها در مقابل انسان کرنش کردند.‌آخر انسان آگاه است و با آگاهیش نیروها را تسخیر می‌کند یا علم به قانونمندیها وقتی همه سجده کردند به آنها گفته شد که خوب سجده کنید،‌مسخر این بشوید.‌در این مکالمه سمبلیک ملائکه پاسخ دادند که ما در مقابل این موجود کرنش کنیم؟ این‌که سرکشی می‌کند از تو "یسفک‌الدماء" خونریزی می‌کند،‌اینهمه تجاوز می‌کند و الی آخر؟
خدا جواب داد بله "انی اعلم مالا تعلمون"‌.‌بله،‌شما اجازه سرکشی ندارید. بنابراین در شما کشاکشی نیست، پس بنابراین شکوهی نیست.‌شکوه آنجایی هست که کشاکش هست.‌ما از پس یک گره می‌آئیم بالا گردنه‌ای را طی می‌کنیم، گره‌ای را باز می‌کنیم اینجا خودمان ساخته می‌شویم.‌ به آنها جواب داده می‌شود من چیزی را می‌دانم که شما نمی‌دانید. درست به‌دلیل این‌که این خودش باید مسأله‌اش را حل بکند.‌
بله،‌در مقابلش کرنش کنید.‌ فلسفه رنج! ما می‌توانیم به این فلسفه معترض باشیم که خوب این چرا؟ ولی بهتر این است که به آن تن بدهیم. بهتر است که بپذیریم که اینست، ‌قرار است این باشد.‌کی انسان از رنج‌ بردن به گنجی نرسیده؟ به گنجهای معنوی، برای این‌که خودش خودش را ساخته برای این‌که لحظه به لحظه راه را خودش پیموده.‌کسی بلندش نکرد. ‌البته در زمینه آن سنتهای تکاملی.‌بنابراین خداگونه می‌شود.
کدام انسانها هستند که والاتر و برجسته‌ترند؟ آنهایی که رنجهای بزرگی را تحمل کردند. رنجهای بزرگتری را. در داستان امام حسین می‌بینیم نباید گفت حماسه، قدرش پایین می‌آید،‌در فلسفه وجودی به‌نام حضرت علی می‌بینیم.‌اگر البته علی را فقط به‌عنوان یک فرمانده نظامی شجاع مطالعه نکنیم. به‌عنوان کسی که چه سختیها را تحمل کرد، و چه رنجها را؟ در کوران همین رنجها است که انسان و تاریخش ساخته می‌شود. ‌و آن جو هر انسانی می‌آید بیرون.
‌مسأله اصلاً این نیست که جوهر انسانی‌مان را بارز کنیم.‌آنجا انسان به جهان جدیدی وارد می‌شود.‌از این لیله‌القدرها اگر بتوانیم بگذریم، ارزشها و معیارهای جدیدی داریم.‌معیارهایی که با معیارهای نظام کالایی و به همه چیز مثل کالا نگاه کردن جور در نمی‌آید.‌آنوقت چشم چیزهای دیگری را می‌بیند. قلب،‌تپشهای دیگری از خودش بروز می‌دهد و خلاصه جهان جدیدیست.‌
خوب گفتم ملاک ما،‌ایده‌آل ما،‌کمال مطلوب ما رسیدن، به چنان جامعه‌ایست.‌ رسیدن ما به آنجا. توحید را ما فقط از جنبه‌های هستی شناسانه آن به‌اصطلاح آنتولوژیکش صرف‌نظر کردیم و از جنبه‌های فردیش و روانشناسی فردیش صرفنظر کردیم.‌وقتی می‌گوییم توحید به‌عنوان یک فلسفه یعنی جامع جمیع وجوه زندگی انسان است.‌
یعنی در همه جا جاریست در تمام رگهای فرد و جامعه و هستی جاریست و می‌طپد و زنده است.‌اگر زنده است اگر فقط حرف نیست،‌باد هوا نیست در همه جا معنای خاص خودش را دارد، توحید و شرک. دیگر نه فقط بزبان به دست و به‌عمل به قلب و به اندیشه در فرد و در جامعه.‌این منطق یکتا پرستی است یعنی سمت واحد، جهت واحد،‌جهت رهایی، آشتی، آزادی،‌سلام و اسلام. بر این اساس آن قانون اساسی قابل تأیید است که رهسپار چنین کمال مطلوبی باشد. ‌ته خط آن باشد،‌همه نظامات طاغوتی، طغیانگر،‌خلاف سنن آفرینش و خلاف این قانونمندیها را نفی کنید، از آنها فاصله بگیرد، به آن جهت برود. به این می‌گویند قانون اساسی که اسلامی است.
اما ما نسبت به این نه خوش‌خیالیم و نه ساده‌اندیش.‌در پس خیلی رنجهای دیگر در رد شدن خیلی از کوره‌های آزمایش دیگر خیلی دیگر به آن می‌رسیم.‌رنج سالیان صدها هنوز باقیست.‌از این رنج نباید وحشت کنیم.‌از رفتن این راه نباید وحشت کنیم. اگر تمام فلسفه‌ای را که سراسر وجود زمزمه می‌کنند در بیابیم و به آن تن می‌دهیم،. تقدیسش می‌کنیم، می‌پرستیمش و با آغوش باز به سمتش می‌رویم.‌ همان‌طور که حضرت علی رفت. همان‌طور که حتی وقتی شمشیر خورد دیگر این شعار نبود. وقتی فرقش شکافته شد گفت "فزت"‌رستگار شدم،‌ چه انسانهای والایی. آیا اینها نیستند که خودشان یک لیله‌القدرند برای ما.‌آیا اینها نیستند که مرزهای دنیای انسانی را از جهان حیوانی جدا می‌کنند؟ اینها نیستند که تعالی و شکوه و تقدس بشری را متبلور و متجسم می‌کنند؟ خوب ما پیرو اینها هستیم. بلی گفتم نسبت به این ایده‌آل ساده‌اندیش نیستیم یعنی می‌دانیم که مراحلی در پیش است.‌
🙏لطفا به اشتراک بگذارید    
تیر 20, 1402

سخنرانی خانم مریم رجوی در سومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد –…

in مریم رجوی

by Super User

سخنرانی خانم مریم رجوی در سومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد – کنفرانس دادخواهی حسابرسی…
مهر 14, 1402

پیام خانم #مریم_رجوی به تظاهرات بروکسل در سالگرد #قيام_سراسری مردم #ایران -…

in مریم رجوی

by Super User

https://vimeo.com/870826943 هموطنان آزاده، یاران پرشور مقاومت! درود بر شما و عزم جزمتان  سخنانم را به…
ارديبهشت 09, 1402

#مسعود_رجوی: دیکتاتوری ولایت فقیه یک دیکتاتوری نظامی‌ ـ‌ پلیسی است و این…

مسعود رجوی - ۲۲بهمن ۱۳۷۷: 🔻 دیکتاتوری ولایت فقیه یک دیکتاتوری نظامی‌ ـ‌ پلیسی است…
اسفند 02, 1402

آخرین امید در اولین سنگر

in مسعود رجوی

by Super User

https://vimeo.com/906451128درادبیات سیاسی ایران از یک مقطع تاریخ کشور با واژه گورستان یاد شده همان دورانی…
فروردين 30, 1399

تبیین جهان -قسمت چهارم

in تبیین جهان

by Super User

بهمن 07, 1398

دیدگاه مریم رجوی: اسلام و آزادی ها

دیدگاه مریم رجوی: اسلام و آزادی هاhttps://www.youtube.com/watch?v=pg_QCNuB43Y
ارديبهشت 20, 1401

مجاهدین چه می خواهند؟ از نگاه مسعود رجوی

https://vimeo.com/704495275
مهر 20, 1402

دیدار و گفتگوی خانم #مریم_رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت #ایران با آقای مایک…

in مریم رجوی

by Super User

https://vimeo.com/872105573 بعدازظهر جمعه، ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲، خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با…
تیر 29, 1397

پرتوی از سوره مریم - مسعود رجوی

https://www.youtube.com/watch?v=HTgk0OZQPQ0
ارديبهشت 10, 1402

توییت خانم #مریم_رجوی: فاشيسم دينی حاكم با اعدام‌های جنایتکارانه بيهوده تلاش می‌كند…

in توییت مریم رجوی

by Super User

فاشيسم دينی حاكم با اعدام‌های جنایتکارانه از جمله #اعدام سبعانه ۶هموطن بلوچ در #زاهدان و…
مرداد 10, 1401

خانم مریم رجوی: ایران در آستانه انقلاب و سرنگونی رژیم

سخنرانی در اجلاس کهکشان مقاومت ایران و ارتش آزادی - «می‌توان و باید» سلام و…
دی 15, 1402

سخنرانی خانم #مریم_رجوی به مناسبت میلاد خجسته فاطمه زهرا فروغ جاویدان انقلاب…

in مریم رجوی

by Super User

 https://vimeo.com/899331029 میلاد فروغ جاویدان انقلاب و رهایی فریاد خروشان و آتش فروزان بر ضد ارتجاع…
خرداد 15, 1402

ملاقات خانم #مریم_رجوی با خانم اینگرید بتانکور - #آری_به_جمهوری_دمکراتیک

in مریم رجوی

by Super User

خانم مریم رجوی با خانم اینگرید بتانکور در مقر شورای ملی مقاومت در پاریس دیدار…
ارديبهشت 12, 1402

توییت خانم #مریم_رجوی: #روز_جهانی_کارگر مبارک، بر همه زحمتکشان و کارگران که ستم‌…

in توییت مریم رجوی

by Super User

روز_جهانی_کارگر مبارک، بر همه زحمتکشان و کارگران که ستم‌ و نابرابری و سرکوب را نپذیرفته‌…
اسفند 07, 1398

از نگاه مسعود رجوی معیار مشروعیت

از نگاه مسعود رجوی معیار مشروعیتhttps://www.youtube.com/watch?v=n4yIvUZsFRQ
بهمن 09, 1398

مریم رجوی -اسلام حقیقی و بردبار مخالف حجاب اجباری برای زنان

مریم رجوی -اسلام حقیقی و بردبار مخالف حجاب اجباری برای زنانhttps://www.youtube.com/watch?v=Yjg-RD4Ig-g
ارديبهشت 01, 1402

توییت خانم #مریم_رجوی: قانون اساسی ما، آزادی، دمکراسی و برابری است. -…

in توییت مریم رجوی

by Super User

ما نظام استبدادی حاکم را باطل اعلام کرده‌ایم، ما دین اجباری و زن‌ستیز را باطل…
خرداد 28, 1399

مسعود رجوی - سخنرانی در احمد آباد - سالروز دکتر محمد مصدق…

گزیده سخنرانی برادر مجاهد مسعود رجوی در دوازدهمین سالگرد زنده یاد دکتر محمد مصدق در…
مهر 11, 1401

#مسعود_رجوی: دست مریزاد به‌دانشجویان ایستاده در دانشگاه صنعتی شریف - #مهسا_امینی #اعتصابات_سراسری…

مسعود رجوی: با درود به دانشجویان رزمنده در سراسر کشور که نقش پیشتاز را احیاء…
آبان 02, 1402

#مسعود_رجوی - بازي کردن نقش « میانجی بی تاب » توسط خامنه…

in مسعود رجوی

by Super User

https://vimeo.com/875279008مسعود رجوی -۲۵ مهر ۱۴۰۲بازی کردن نقش ”میانجی بی‌تاب“ توسط خامنه‌ای برای فرار از عواقب…
بهمن 17, 1399

گفتگوی خبرگزاری فرانسه با مریم رجوی: محاکمه دیپلمات ایران در بلژیک «یک…

گفتگوی خبرگزاری فرانسه با مریم رجوی -۳فوریه۲۰۲۱ (۱۵بهمن۱۳۹۹) پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در آستانه…
ارديبهشت 25, 1402

توییت خانم #مریم_رجوی: خامنه‌ای در وحشت از خشم مردم و بحران‌های مرگباری…

in توییت مریم رجوی

by Super User

خامنه‌ای در وحشت از خشم مردم و بحران‌های مرگباری که رژیم را محاصره کرده، در…
مهر 18, 1400

سخنرانی مسعود رجوی - سخنی با پرسنل میهن پرست - ارتش اردیبهشت۱۳۶۳…

سخنرانی مسعود رجوی- سخنی با پرسنل میهن‌پرست ارتش ۱۲ ادیبهشت۱۳۶۳ به‌مناسبت سالروز قیام همافران ارتش…
خرداد 20, 1402

خانم #مریم_رجوی: #ایران آزاد فردا کشور برابری همه ملیت‌هاست. ما بر خودمختاری…

in توییت مریم رجوی

by Super User

خانم #مریم_رجوی: #ایران آزاد فردا کشور برابری همه ملیت‌هاست. ما بر خودمختاری کردستان ایران تاکید…
خرداد 06, 1399

تیک تاک قیام و سرنگونی - مسعود رجوی

تیک تاک قیام و سرنگونی دریغ از آمار بهت‌انگیز قربانیان و پر پر شدن هموطنان…
فروردين 02, 1401

سی خرداد از نگاه مسعود رجوی

https://vimeo.com/702030991
تیر 29, 1397

پایداری بر سر آرمان درس انبیا - مسعود رجوی

https://www.youtube.com/watch?v=Jse5mCEBgN0
مرداد 06, 1401

آموزش برای نسل جوان (شماره ۹) – مسعود رجوی ۱۸تیر ۱۳۷۹

راستی چه‌کسی شک دارد که جای شیخ در همان زُباله‌دان مسجد شاه است! تا پس…
تیر 10, 1401

آموزش برای نسل جوان (قسمت چهارم) - مسعود رجوی

آموزش برای نسل جوان (شماره ۴) درباره پایگاه اجتماعی و نظرسنجی‌های غیرعلمی مقاومت تنها ملاک…
ارديبهشت 20, 1399

تبیین جهان- شماره ۲۱

in تبیین جهان

by Super User

بهمن 04, 1398

مسعود رجوی - انقلاب بهمن نمرده است

https://www.youtube.com/watch?v=mzk5d2gMr4I
خرداد 06, 1399

تبیین جهان-شماره ۳۷

in تبیین جهان

by Super User

بهمن 09, 1398

مسعود رجوی - معیار مشروعیت

مسعود رجوی - معیار مشروعیتhttps://www.youtube.com/watch?v=0l_kpoOvq74
ارديبهشت 07, 1399

تبیین جهان - شماره هشتم

in تبیین جهان

by Super User

آذر 02, 1401

مسعود رجوی: روزگار قیام و قطعی‌ترین نبرد به هر قیمت با حداکثـر…

https://youtu.be/8wOdLY6BlsI?t=59مسعود رجوی - ۲۹ آبان ۱۴۰۱ روزگار قیام و قطعی‌ترین نبرد به هر قیمت با…
مرداد 28, 1401

تبیین جهان - آموزشهای ایدئولوژیکی مجاهدین خلق ایران - مسعود رجوی -…

in تبیین جهان

by Super User

با وحدت صوری و ناآگاهانه اولیه البته موقعی که صحبت از وحدت و یگانگی می‌کنیم،…
شهریور 21, 1401

تبیین جهان - #مسعود_رجوی - قسمت و چهل و سوم - علم…

in تبیین جهان

by Super User

علم چیست؟ اجازه بدهید که بحث را از معرفت و دانش، به‌معنای عام آن، شروع…
ارديبهشت 08, 1401

کتاب تبیین جهان - از آموزش های ایدئولوژیکی مجاهدین - قواعد و…

in تبیین جهان

by Super User

دانلود کتاب تبیین جهان - از آموزش های ایدئولوژیکی مجاهدین - قواعد و مفهوم تکامل…